Get the Flash Player to see this player.
Get the Flash Player to see this player.

Wyjdź z dzieckiem na sanki!

Codzienna dawka świeżego, mroźnego powietrza i różnorodna, ale dostosowana do pory roku dieta, bogata w prebiotyki i witaminy – to niezawodny przepis na odporność Twojego dziecka.

Na dworze coraz niższe temperatury, a Ty nudzisz się z maluszkiem w domu? Niepotrzebnie - dziecku nie zaszkodzi stopniowe przyzwyczajanie do coraz niższych temperatur. Zimą Twój maluch powinien przebywać codziennie na świeżym powietrzu minimum godzinę i to nawet w niepogodę.

Najmłodsze dzieci też mogą cieszyć się jazdą na sankach – najbezpieczniejsze dla nich są sanki z wysokim oparciem, budką i pasami bezpieczeństwa. Jeśli zbyt wcześnie, np. rocznemu maluchowi, zafundujesz przejażdżkę bez tych udogodnień, może się okazać, że „gubisz go” na zakrętach.

Hartowanie małych dzieci

Kiedy wybieracie się na spacer, ubierz malucha w kilka warstw, ale tak, aby się nie przegrzewał. Niektórzy rodzice w ramach hartowania na kilka minut zdejmują malcowi czapeczkę. W domu czasem możesz pozwolić pobiegać mu na bosaka, to również wzmocni organizm.

RELATED

Regularne przebywanie w niskich temperaturach, zmiana klimatu np. wyjazd w góry zmusi organizm dziecka do wydajniejszej pracy, działając mobilizująco na układ immunologiczny. Na tym właśnie polega stare, dobre hartowanie.

Wyjście na spacer zimą to nie wszystko. Malucha zahartuje systematyczne wietrzone mieszkanie – wymiana powietrza to sposób na pozbycie się bakterii oraz nawilżenie pomieszczeń.

Dieta wzmacniająca odporność niemowląt

Dobrze dobrane pożywienie również zmniejszy ryzyko sezonowych infekcji i zwiększy odporność przed wirusami. Zwłaszcza zimą dietetycy polecają produkty dla niemowląt wzbogacone prebiotykami ze względu na ich udowodnione działanie na układ immunologiczny dziecka.

Prebiotyki wpływają na zwiększenie odporności, gdyż ograniczają rozwój szkodliwych bakterii w układzie pokarmowym, tym samym chroniąc dzieci przed infekcjami. Ponadto prebiotyki zmniejszają ryzyko alergii pokarmowej i atopowego zapalenia skóry.
Prebiotyki znajdziesz we wszystkich mlekach następnych Humana z serii Premium oraz np. w deserkach mlecznych Humana, które powstały na bazie zdrowego, zsiadłego mleka.

Według dietetyków zimowa dieta maluszka powinna być również bogata w produkty zbożowe, najlepiej pełnoziarniste. Są one źródłem witaminy B6, wspomagającej powstawanie przeciwciał. Ważną grupą witamin są te o działaniu przeciwutleniającym, które niszcząc wolne rodniki wspomagają układ odpornościowy. Zadbaj więc o produkty, które dostarczą witamin A, E i C. Źródłem witaminy C jest np. Herbatka owocowa Humana oraz soki Humana BIO np. Sok Owocowy Raj lub Sok Łagodne Jabłuszko.

Układ odpornościowy dziecka jest zupełnie inny niż u dorosłego, rozwija się powoli, a swoją dojrzałość osiąga dopiero w wieku nastoletnim. Tak więc te zasady wprowadzone już w okresie wczesnodziecięcym powinny stać się zdrowym nawykiem na następne lata.